A BALZER 75 éve

Tekintse meg a cég történetét, melyben bemutatjuk a főbb állomásokat, honnan indult és hová jutott egy fiatal német szakember, Hans Balzer álma. Egy sikersztori egy hónapon keresztül hetente frissülve. Kezdjünk is neki.

A hobbihorgasz.hu bemutatja:

A BALZER 75 éve

Az elmúlt évtizedekben a BALZER következetesen, növekedésorientált módon fejlesztette üzleti tevékenységét. Horgászfelszerelés nagykereskedőként indultak, és mára a kiváló minőségű horgászfelszerelések egyik vezető gyártójává váltak.
Mai szemmel nézve ez az út világosan körvonalazódott, annak ellenére, hogy korántsem volt egyszerű Németország egyik piacvezető horgászfelszerelés-gyártó vállalatává fejlődnie.
A BALZER mindig is hű maradt eszméihez: teljeskörű támogatás az általa forgalmazott eszközökhöz, mindez a vásárlók bizalmáért. Világos jövőképpel a rendelkeznek, arra törekszenek, hogy megbízható és tisztességes piacvezető szerepet töltsenek be. Folyamatosan a fejlődésre törekszenek.
A cég sikere mindig is szorosan összefüggött az alkalmazottak teljesítményével és elkötelezettségével. Nagyon jól tudják, hogy amit elértek az a munkásaik nélkül lehetetlen lett volna és nem tartanának ott, ahol ma. Vállalati kultúrájuk, a lojalitáson, a bizalmon és a tisztességen alapul.
A BALZER anyavállalat folyamatos kapcsolatban áll a beszállítókkal és üzleti partnereikkel akik bizalmat szavaztak nekik, és évek óta szoros kapcsolatot ápolnak velük.

Mérföldkövek:

1949. Öngyújtókkal kezdődött a „horgászat”.
A BALZER cég története 1949 őszén kezdődik, amikor Hans Balzer 29 évesen bejegyeztette vállalkozását Münchenben. Az üzleti engedélyben a következő szöveg szerepelt: magyarra fordítva – „öngyújtók és horgászfelszerelések szabadalmi hasznosítása és gyártása, beleértve a kapcsolódó importot és exportot”.
Hans kezdetben a regionális kereskedelmet: az akkoriban világhírű IMCO benzinöngyújtókkal (Ausztria) kezdte, kiegészítve horgászfelszerelésekkel is.
A háború utáni import tilalmak miatt az öngyújtók Bécsből történő behozatala lehetetlen volt, így találékonyságát bizonyítva: Bécsből csak az alkatrészeket szerezte be, és Münchenben szerelte össze azokat öngyújtókká. Ez volt a szerény, de jövedelmező lépés az első saját üzleti területére, a „dohányzási kellékek”-re.

1952. Teret nyernek a horgászeszközök.
Előrelátása késztette Hansot arra, hogy a háború utáni Németországban horgászfelszereléssel is foglalkozzon. Az állomásozó amerikai csapatok katonái nagy szenvedéllyel horgásztak. A megfelelő felszereléssel ellátásuk érdekében elsőként importálta a Mitchell horgászfelszereléseket Svájcból, és eladta az amerikai támaszpontokon működő Rod and Gun Cluboknak. Pár hónap múlva a BALZER a Mitchell márka összes termékének kizárólagos importőre lett. Ez lerakta az alapokat a feltörekvő BALZER vállalatnak, mint horgászfelszerelés nagykereskedőnek.
Hans Balzer különös kreativitásról tett tanúbizonyságot a cég logójának, az udvarló siketfajdnak a megalkotásakor. Az eredeti ötlet minden bizonnyal a természethez való közelségében rejlett, amely édesapjára, egy képzett vadászra vezethető vissza. Hans számára a siketfajd a cég logójában az erőt és a merészséget jelképezte – csupa olyan tulajdonságot, amelyre egy vállalkozás működtetéséhez szükség van. Sokoldalúságát a BALZER családnév logójának beépítésébe is bizonyította, amely grafikusan kifejezi a siketfajd lenyűgöző udvarlási viselkedését a logóban. „Ahogy a kakas udvarol a kakasnak, úgy a vállalat is igyekszik elnyerni ügyfelei kegyeit” – magyarázta állítólag a cégvezető akkoriban a siketfajd logóba való integrálását.

1954. Sikertényezők: nagykerszintű kizárólagos forgalmazás piacvezető márkáknak Németországban.
A horgászfelszerelések világából származó, nemzetközileg elismert márkák, mint például a Platil, a Mepps, a Mitchell és a Daiwa kizárólagos képviseletének fokozatos megszerzése biztosította és lefektette a vállalat jövőbeli sikerének alapjait. Néhány év múlva a BALZER jó úton haladt afelé, hogy teljes körű horgászfelszerelés kis-, és nagykereskedővé váljon, beleértve a botokat, orsókat, zsinórokat, villantókat és horgokat. Az első kereskedői katalógus 1954-ben jelent meg, és már körülbelül 500 terméket tartalmazott 60 oldalon.
A későbbiekben, Amare Balzer alatt alapított gyártócég vette át a horgászati és horgászfelszerelési szektorban kiválasztott licencelt termékek gyártását. A későbbi években a cég gyártott a horgászfelszerelést a vállalat számára.

1960. Bajorországból Hessenbe költözés
Az üzlet jól ment, és a következő bővítési lépés az új évtized elején még nem volt kilátásban. Az új cégközönség számára Hans Balzer egy olyan helyszínt szeretett volna találni a Bundera régióban, amely gazdaságosabb és gyorsabb szállítást kínál.
A választás, Lauterbach külvárosára esett. Mindez három évtizeddel később az újraegyesített Németország földrajzi központjává vált. Rekordidő alatt épült fel egy tágas vállalati épület modern raktár- és gyártó létesítményekkel. A költözéssel a vállalat a lehető legjobban tudta megvalósítani a tervezett bővítési lépéseket.
Első alkalommal vezettek be készletgazdálkodási rendszert, és 1960-ban a BALZER lett az elsők között a horgászati ágazat nagykereskedelmi vállalatai között Németországban, amely Hollerith-rendszert (számítógépes adatfeldolgozás lyukkártyás feldolgozással) használt a raktárkezeléshez.

1960. ANGLER KURIER: ügyfélmagazintól a szakfolyóiratig
BALZER
plakát: Hanns Balzer mindig is elkötelezett volt a kereskedőkkel és az ügyfelekkel való egyenlő félként való kommunikáció iránt. Hitvallása: A horgászok csak akkor bíznak bennünk és a termékeinkben, ha ismernek minket, és mi rendszeresen kommunikálunk velük. Így született meg egy külön vásárlói magazin, az ANGLER KURIER ötlete. Az első, 12 oldalas szám 1962 decemberében jelent meg, kezdetben 30 000 példányban. Személyes beszámolókat, hasznos információkat és gyakorlati témákat tartalmazott a horgászatról, a horgászmódszerekről, a felszerelésekről. Az évente négyszer megjelenő ANGLER KURIER a következő három évtizedben egy hagyományos vásárlói magazinból elismert szakfolyóirattá fejlődött.

A szakkereskedői hálózat kiépítése
A BALZER már a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektetett a szakkereskedőkkel való szoros együttműködésre és azok a márkához való hűségére. Országos hálózatnyi hozzáértő terepi személyzet biztosított helyszíni támogatást a kiskereskedőknek.

A BALZER már az 1960-as évek elején bevezette az alkatrész- és javítási szolgáltatást, és ingyenes javítási és szervíztanfolyamokon képezte ki a szakkereskedőket.

A vállalat német horgásztörténelmet írt legendás BALZER Versenyszolgálatával. Hétről-hétre számos BALZER szervízcsapat volt úton speciálisan felszerelt szervizjárművekkel, hogy segítséget nyújtsanak a nagyobb horgászversenyeken vagy regionális klubtalálkozókon. Ez egy olyan szolgáltatás volt, amelyre a nagy múltú klubok ma is szívesen emlékeznek.

Egy másik újítás akkoriban a BALZER filmszolgáltatás volt. Ezen a szolgáltatáson keresztül a klubok és a kiskereskedők filmeket kölcsönözhettek a horgászat világából saját promóciós és oktatási rendezvényeikre.

A termékek minősége meggyőz!
A BALZER termékkínálata egyre inkább egy komplett horgászprogrammá fejlődött, amely minden igényt és költségvetést kielégített. A hangsúly a nemzetközi márkás termékeken volt, amelyek esetében a BALZER évekig kizárólagos forgalmazási jogot biztosított. Csak így lehetett garantálni a legmagasabb minőséget a kiskereskedők és a vásárlók számára. A BALZER katalógus mércét állított a korabeli horgászvilágban, és a világ vezető horgászfelszerelés-márkáit mutatta be.

1970. A BALZER utazási szolgáltatása: álom horgászhelyekre
Az 1970-es évek elején a megfizethető utazási csomagok példátlan utazási fellendülést indítottak el Németországban. A német horgászok körében egyre nőtt a vágy, hogy hobbijukat a hazai vizeken kívül is űzzék. A BALZER megragadta ezt a lehetőséget, és 1970-ben megalapította a BALZER Travel Service-t, az egyik első horgásztúrákra szakosodott utazásszervezőt. A program Írország, Skócia, Skandinávia és Kanada főbb horgászterületeire összpontosított. Az utakon BALZER horgászfelszerelés és megbízható helyszíni támogatás volt elérhető. A következő 25 évben a csúcsidőszakokban évente akár 4000 lelkes horgász is utazott álmai horgászhelyeire a BALZER Travel Service-szel.

A horgászat élménnyé válik a BALZER-rel
A BALZER egyre inkább védjeggyé vált a horgászvilágban. A széles termékkínálat, amely mára körülbelül 2000 terméket tartalmaz, lenyűgözte mind a kiskereskedőket, mind a vásárlóikat.

Minőségi termékeivel, magas szintű szolgáltatásával és szállításával, valamint elfogadható árazásával a BALZER az elmúlt két évtizedben az egyik vezető piaci pozíciót szerezte meg az egyre növekvő horgászpiacon.

Új szenvedély: téli sportcikkek
A BALZER tovább bővítette sportfelszerelés-kínálatát, ezért biztosította az ELAN márka, az akkori egyik legismertebb sílécgyártó általános forgalmazását. Ez megalapozta a sikeres piachódítást a fellendülő német sípiacon. A síeléssel párhuzamosan a BALZER belépett a német jégsportpiacra is. Magyarországon, majd később Csehszlovákiában, a BALZER műkorcsolya- és jégkorongcsapatoknak gyártott cipőket és komplett felszereléseket. Ezzel a fejlődéssel párhuzamosan a cég tovább bővítette jégsportkínálatát jégkorong-felszerelések bevonásával, és kizárólagos forgalmazás céljából ismert márkákat importált a vezető skandináv jégkorongországokból.

Ezen márkák mindegyike a nemzetközi jégkorongban domináló nemzeti csapatok felszerelésének részét képezte. Ezért természetes volt, hogy a német topcsapatok, köztük a válogatott is, igényelték ezeket a márkákat.

1973. A termékkínálat bővítése sportcikkekkel
A sport, mint szabadidős tevékenység, egyre népszerűbbé vált a németek körében az 1970-es években. A BALZER vezetősége ezt a fejleményt egy új üzleti terület fejlesztésének lehetőségének, saját sportfelszerelés-kiskereskedelmi üzletág létrehozásának tekintette. 1973-ban a BALZER kizárólagos forgalmazást szerzett a Yamaha íjászfelszerelésekre Németországban. Egy évvel később, szintén a Yamaha márkanéven keresztül, a BALZER belépett a tenisz világába. Azzal, hogy úgy döntött, hogy a búvárfelszereléseket is beépíti kínálatába, a BALZER egy piaci rést is betöltött.

Egy elkötelezett értékesítési csapat vette át a teljes program bemutatását a legnagyobb sportfelszerelés vásárokon, az ISPO-n és az SPOGA-n. A kiválasztott gyártók és beszállítók nemzetközi hálózata garantálta a BALZER ügyfelei által elvárt magas minőségi, megbízhatósági és funkcionalitási szabványokat.

Ez a bejegyzés a(z) Egyéb kategórában közölték. Bookmark the permalink.