A BALZER 75 éve

Tekintse meg a cég történetét, melyben bemutatjuk a főbb állomásokat, honnan indult és hová jutott egy fiatal német szakember, Hans Balzer álma. Egy sikersztori egy hónapon keresztül hetente frissülve. Kezdjünk is neki.

A hobbihorgasz.hu bemutatja:

A BALZER 75 éve

Az elmúlt évtizedekben a BALZER következetesen, növekedésorientált módon fejlesztette üzleti tevékenységét. Horgászfelszerelés nagykereskedőként indultak, és mára a kiváló minőségű horgászfelszerelések egyik vezető gyártójává váltak.
Mai szemmel nézve ez az út világosan körvonalazódott, annak ellenére, hogy korántsem volt egyszerű Németország egyik piacvezető horgászfelszerelés-gyártó vállalatává fejlődnie.
A BALZER mindig is hű maradt eszméihez: teljeskörű támogatás az általa forgalmazott eszközökhöz, mindez a vásárlók bizalmáért. Világos jövőképpel a rendelkeznek, arra törekszenek, hogy megbízható és tisztességes piacvezető szerepet töltsenek be. Folyamatosan a fejlődésre törekszenek.
A cég sikere mindig is szorosan összefüggött az alkalmazottak teljesítményével és elkötelezettségével. Nagyon jól tudják, hogy amit elértek az a munkásaik nélkül lehetetlen lett volna és nem tartanának ott, ahol ma. Vállalati kultúrájuk, a lojalitáson, a bizalmon és a tisztességen alapul.
A BALZER anyavállalat folyamatos kapcsolatban áll a beszállítókkal és üzleti partnereikkel akik bizalmat szavaztak nekik, és évek óta szoros kapcsolatot ápolnak velük.

Mérföldkövek:

1949. Öngyújtókkal kezdődött a „horgászat”.
A BALZER cég története 1949 őszén kezdődik, amikor Hans Balzer 29 évesen bejegyeztette vállalkozását Münchenben. Az üzleti engedélyben a következő szöveg szerepelt: magyarra fordítva – „öngyújtók és horgászfelszerelések szabadalmi hasznosítása és gyártása, beleértve a kapcsolódó importot és exportot”.
Hans kezdetben a regionális kereskedelmet: az akkoriban világhírű IMCO benzinöngyújtókkal (Ausztria) kezdte, kiegészítve horgászfelszerelésekkel is.
A háború utáni import tilalmak miatt az öngyújtók Bécsből történő behozatala lehetetlen volt, így találékonyságát bizonyítva: Bécsből csak az alkatrészeket szerezte be, és Münchenben szerelte össze azokat öngyújtókká. Ez volt a szerény, de jövedelmező lépés az első saját üzleti területére, a „dohányzási kellékek”-re.

1952. Teret nyernek a horgászeszközök.
Előrelátása késztette Hansot arra, hogy a háború utáni Németországban horgászfelszereléssel is foglalkozzon. Az állomásozó amerikai csapatok katonái nagy szenvedéllyel horgásztak. A megfelelő felszereléssel ellátásuk érdekében elsőként importálta a Mitchell horgászfelszereléseket Svájcból, és eladta az amerikai támaszpontokon működő Rod and Gun Cluboknak. Pár hónap múlva a BALZER a Mitchell márka összes termékének kizárólagos importőre lett. Ez lerakta az alapokat a feltörekvő BALZER vállalatnak, mint horgászfelszerelés nagykereskedőnek.
Hans Balzer különös kreativitásról tett tanúbizonyságot a cég logójának, az udvarló siketfajdnak a megalkotásakor. Az eredeti ötlet minden bizonnyal a természethez való közelségében rejlett, amely édesapjára, egy képzett vadászra vezethető vissza. Hans számára a siketfajd a cég logójában az erőt és a merészséget jelképezte – csupa olyan tulajdonságot, amelyre egy vállalkozás működtetéséhez szükség van. Sokoldalúságát a BALZER családnév logójának beépítésébe is bizonyította, amely grafikusan kifejezi a siketfajd lenyűgöző udvarlási viselkedését a logóban. „Ahogy a kakas udvarol a kakasnak, úgy a vállalat is igyekszik elnyerni ügyfelei kegyeit” – magyarázta állítólag a cégvezető akkoriban a siketfajd logóba való integrálását.

1954. Sikertényezők: nagykerszintű kizárólagos forgalmazás piacvezető márkáknak Németországban.
A horgászfelszerelések világából származó, nemzetközileg elismert márkák, mint például a Platil, a Mepps, a Mitchell és a Daiwa kizárólagos képviseletének fokozatos megszerzése biztosította és lefektette a vállalat jövőbeli sikerének alapjait. Néhány év múlva a BALZER jó úton haladt afelé, hogy teljes körű horgászfelszerelés kis-, és nagykereskedővé váljon, beleértve a botokat, orsókat, zsinórokat, villantókat és horgokat. Az első kereskedői katalógus 1954-ben jelent meg, és már körülbelül 500 terméket tartalmazott 60 oldalon.
A későbbiekben, Amare Balzer alatt alapított gyártócég vette át a horgászati és horgászfelszerelési szektorban kiválasztott licencelt termékek gyártását. A későbbi években a cég gyártott a horgászfelszerelést a vállalat számára.

1960. Bajorországból Hessenbe költözés
Az üzlet jól ment, és a következő bővítési lépés az új évtized elején még nem volt kilátásban. Az új cégközönség számára Hans Balzer egy olyan helyszínt szeretett volna találni a Bundera régióban, amely gazdaságosabb és gyorsabb szállítást kínál.
A választás, Lauterbach külvárosára esett. Mindez három évtizeddel később az újraegyesített Németország földrajzi központjává vált. Rekordidő alatt épült fel egy tágas vállalati épület modern raktár- és gyártó létesítményekkel. A költözéssel a vállalat a lehető legjobban tudta megvalósítani a tervezett bővítési lépéseket.
Első alkalommal vezettek be készletgazdálkodási rendszert, és 1960-ban a BALZER lett az elsők között a horgászati ágazat nagykereskedelmi vállalatai között Németországban, amely Hollerith-rendszert (számítógépes adatfeldolgozás lyukkártyás feldolgozással) használt a raktárkezeléshez.

 

folytatása következik…